TAK TIPU !! tambah income di rumah

Isnin, 18 April 2011

subjek LOVE

Kawan2.. pnah x takorang stdy sbjek ‘love’.. subjek  tk x d ajr kt solah.. p subjek tk la plng femes wlupun xda cekgu.. p aku pling xmnt an sbjek tk.. aku xreti bh.. aku xmk fail.. ckup2 la add math n bahasa arab aku ‘9..’ xmk gk aku tmbah koleksi ‘tauge’ lam idup aku.. gkpun, mak aku ng banned sbjek tk.. aku xbleh ambik slagi aku xabis stdy.. p, aku try wk stdy sbjek tk sbb influence dr kwn.. p, tapok2 la.. pey nktk, mak aku lom tauk gk aku pnah ambik sbjek tk.. n pnah FAILED!

setiap chapter dalam subjek love ada penilaian..sekiranya korang gagal,korang xboleh ke chapter seterusnya..
Tempoh setiap chapter bergantung kepada korang.. ada yg cepat,ada yg slow.. para pakar menasihati orang ramai agar jangan terburu2.. biar lambat asal selamat.. :D tapi, jangan pula terlalu rilex.. bk kata orang.. ‘jangan tunggu lama2.. nanti lama2 dia dikebas orang.. J *bak kata monyet??*

Chapter 1 : Perkenalan
Korang pnah dengar x word ni.. ‘tak kenal maka tak cinta?’.. dalam chapter ni,korang2 yang ambik subjek ni akan berkenalan dgn someone yg korang sgt2 minat.. terpulang kepada kreativiti masing2 untuk merancang cara2 agar c dia berminat dengan korang.. orang yg d minati haruslah menberikan respon yg positif.. sekiranya x.. korang gagal ke peringkat seterusnya.. :D

Chapter 2 : Berkawan
Peratusan utk lulus dalam chapter 1 adalah tinggi.. jika c dia tidak memberikan respon yg positif, anda xperlu frust menonggeng.. masih ramai yg boleh anda ushar.. sekiranya ingin berjaya.. anda harus RAJIN BERUSAHA..
Ok.. dalam chapter ini, korang akan berkawan dengan pasangan masing2.. tempoh berkawan adalah terpulang kepada korang.. nak cepat @ lambat it’s depend on u..tetapi, dalam tempoh ini,banyak pantang larang yg korang perlu ingat.. contohnya :

1.     Tidak boleh terlalu meng’control’ pasangan anda..
aku paling pantang org control aku.. baru berkawan dh pandai2 buat rules.. ini ta boley, itu ta boley.. haish !
2.    Terlalu mendesak..
Amboi3.. desperate sangat ke ? tolong BERSABAR ye ??

Tindakan korang akan menyebabkan pasangan korang tak selesa bersama korang.. ketidakselesaan mereka menyebabkan korang xboley ke chapter seterusnya..

Chapter 3 : merisik
Aiseh.. agak klasik tajuk chapter ini.. huhu.. xpela.. janji korang paham.. ye dak ?? haha..
Dalam tempoh berkawan.. korang perlu mengenali personaliti pasangan korang sebelum ke peringkat ini.. chapter ini merupakan pre-chapter seterusnya.. kreativiti amat2 lah diperlukan.. semakin kreatif anda, semakin cerahlah harapan korang utk memiliki c dia.. walaubagaimanapun ye macik2 n pacik2 sumee, c dia perlulah BERMINAT DENGAN ANDA.. jika x.. korang akan stuck kt chapter 2 sahaja.. kui3!

Chapter 4 : bercinta – permulaan –
TAHNIAH ! jika korang berjaya ke peringkat ni.. permulaan chapter ini sangat2ler indah cik non oiiii.. ish ! payah aku nk terangkan.. tp, I promise u ! mmg INDAH~ :D
korang semakin…. menuju puncak !! gemilang cahayaaa… *stop2! sora kau tak sedap!* errkk..-.-

Chapter 4 : bercinta – pertengahan –
 DANGER2….!! Mengikut pemerhatian, ramai yg kecundang d peringkat ini.. banyak konflik,krisis,gempa bumi,tsunami,gunung berapi,banjir,rebut petir,el-nino,el nina n so on akan berlaku.. sekiranya korang x berhati2, korang akan stop d peringkat ini sajerrr.. n INGAT !! gagal d peringkat ini amat2 la menyakitkan.. kepercayaan,kesetiaan,kejujuran,n sebagainya perlu ada.. ececeh.. mcm doktor love plak.. aku mana reti.. korang carik la sendiri tips2 utk mengekalkan relationship korang.. huhuuu~ :8)

Chapter 5 : percintaan – akhir –
Kalo bg aku.., ini ler plot lam stiap episod relationship.. lam chapter ni.. korang dh decided betul2 dia lh jodoh korang.. sebagai umat islam,kita d nasihatkan utk solat istikharah utk memohon petunjuk kpd yg Maha Kuasa.. InsyaALLAH.. 4 ALLAH sake.. kita akan d pertemukan dengan jodoh dunia n akhirat.. amin…….
Pada peringkat akhir, korang akan melamar pasangan anda menjadi soulmate 4ever.. korang akan membawa pasangan berjumpa dengan parent korang utk sesi intibiu~ :D
Lucky u ! kalo parent korang mmg dh kenal an pasangan korang n boleh menerimanya sebagai menantu.. restu keluarga merupakan kunci kejayaan dalam chapter ni.. ala2 macam final exam bhaa.. hehee..

Chapter 7 : - Penutup -
tentiu incik gugel :D

sekian maceh :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan