TAK TIPU !! tambah income di rumah

Rabu, 17 Ogos 2011

daripadaNYA kita datang & daripadaNYA kita kembali


Assalamualaikum J

Readers, semalam aku kehilangan seorang lagi rakan seperjuangan.. malam tu, aku terima panggilan dr kawan.. tp aku xjwb sebab dh tido mati.. masa sahur aku tengok ada 5 bijik msg dr kwn2 yg m’gatakan schoolmate/classmate aku dulu sudah pergi m’gadap ilahi selepas koma akibat kemalangan jalan raya..

A few day ago, aku terima msg dr kwn.. dia cakap KROL (nama arwah) xcident.. aku dh dupdapdupdap.. ini kali k’2 aku dgr berita kawan xcident.. yg 1st masa aku form 4.. aku b’doa agar Krol selamat.. xlama pastu, kwn aku ckap Krol koma.. alhamdulillah.. at least ada harapan dia utk pulih.. dalam tempoh koma, satu2 berita yg aku nak dgr ialah ‘leeya ! krol dh sedar…’namun…….

Setelah seminggu Krol xsdarkan diri, akhirnya arwah pergi ‘senyap2’.. dlm koma, dia pergi meninggalkan duniawi.. meninggalkan ibu, tman wanita, keluarga, kwn, & segala – galanya pada pkul 12 lbh mlm.. Allah lebih sygkan arwah.. di bulan yg mulia, dlm keadaan yg aman.. kenangan aku b’sama arwah mungkin hanya ½ mukasurat jika dibandingkan dgn kwn2 aku yg lain.. aku kenal arwah dr form 1 sampai form 5.. dalam tempoh tu, aku & dia m’besar bersama.. sebab itu, aku sangat merasai kehilangan arwah..

Sebenarnya, ini bukan kali pertama aku kehilangan kwn.. kali pertama ms aku form 4.. dalam ketidaksabaran kami sekelas menyambut kedatangan cuti mid-term, rupa2 salah seorang dr kami akan ‘bercuti’ selamanya.. ketua kelas kami, arwah ALI TAHA BIN HAMZAH, dijemput ALLAH mengadapnya pada petang Jumaat, 26.5.2006.. arwah meninggal kerana kemalangan jln raya.. sekarang, kwn rapatnya, arwah Krol jugak mengalami nasib yg sama.. Maha Suci Allah..

Pada tahun 2009, aku kehilangan 2 org kwn.. pertama, arwah MURTAZA HAZID @ lebih glamour d panggil TAJOT.. xbyk kenangan aku bersama arwah.. walaupun selalu b’sama tp aku jrg bbual dgn arwah.. lebih2 lagi arwah merupakan seorang yg pendiam tp xlokek senyuman.. dalam senyumannya, rupa2 nya arwah menderita penyakit kanser.. arwah berusaha menyembunyikan sakitnya & b’lagak seperti xda pa2 yg b’laku.. arwah t’paksa brulang – alik ke hospital m’yebabkan pelajarannya t’ganggu.. arwah selalu xhadir sekolah.. aku & kwn2 yg lain selalu menanti kedatangannya & b’doa agar kitorang bleh lepak sama2 macam dulu2.. bbrapa miggu sebelum ajalnya, arwah ada p’gi b’jumpa kwn di sekolah.. seperti biasa arwah b’lagak seperti seorang remaja lelaki yg sihat walafiat.. senyuman xpnah lekang d bibir.. ya ALLAH.. rinduu L

Yg kedua, arwah NORSUZIE HASLIZA.. arwah ni aku kenal sejak dr kecik lg.. kitorang sma skolah rendah.. walaupun xrapat tp kitorang saling m’genali antara 1 sama lain.. bila aku msuk sekolah menengah, aku & arwah t’pisah selama 5 thn.. bila aku msuk form 6, aku jumpa balik dgn arwah.. oleh sebab aku ‘pelajar baru’ kt sekolah tu.. aku slalu ‘mintak tolong’ arwah.. walau seberatmanapun permintaan aku, arwah xpnah menolak.. pernah aku & kawan yg len mntak tlg arwah myembunyikan alatan gadjet yg dilarang dibawa kesekolah semasa spotcheck.. tanpa byk ckp, arwah mnyelinap keluar dr dewan yg ketika itu ‘dikepung’ pengawas & cikgu2 menuju ke tempat rahsia kitorang.. b’kat k’teror’an arwah.. brg2 kitorang selamat.. huhu.. byk kenangan aku dgn arwah.. kalau aku nak cita semua, 3 pages pn lom tentu habis.. kenangan paling aku xlupa, kitorang smbhyg sma2.. 1 saf, kitorang je conquer.. kalu salah 1 antara kami xde, mcm xsah je solat.. ahahah.. nor, kenangan dgn kau xpnah luput lam otak aku & kwn2. walupun xpnah luah kt kau, tp kitorang sayang sgt2 kat kau nor.. kau je salu ckap, kau sayang kitorang.. aku tau.. kau mmg kwan yg TERBAEKKK ! lot of love <3 J

Ali, krol, tajot, nor.. malam ni bkn yasin terakhir aku baca utk korang & bukan Al – Fatihah yg last aku sedekahkan.. aku janji, selagi ada kudrat, nyawa dikandung badan, aku akan terus sedekahkan yasin & Fatihah kat korang.. tu je satu2nya cara kita ‘berhubung’.. semoga Allah mengampunkan dosa korang & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. amin ya rabbalalamin… 

al - fatihah

1 ulasan:

  1. AL-FATIHAH ..DOA KAN SEMUA ROH KWN2 KAMO DI RAHMATI ALLAH SWT . AMIN =)

    BalasPadam