TAK TIPU !! tambah income di rumah

Sabtu, 27 Ogos 2011

randomthings - masa hari raya

Assalamualaikum sumeeenyer haduiii J


Apa khabar ? hehe.. rasanya.. hari last aku hapdet blog ni.. esok nak fly2 like a g6 pegi kpg.. kt kpg ssah nak update blog.. bz sesangat ! tp2.. InsyaAllah, kalu ada b’kesempatan aku akan update blog buruk aku ni.. J

Kenapa aku suka raya ? apa yg best sangat raya ni.. oke.. ni random things aku buat masa hr raya.. tiap2 thn.. kompom.. xpnah miss..

1)    Semayang raya – hee, yg ni aku kdg2 skip.. kdg buad.. alahh.. pompuannn :8)
gambar hiasan


2)    Berjarah - @ bersalam – salaman.. yg ni kene buad tau.. kalau skip.. tak dapat duit raya ! :D tp, since tahun lepas, aku yg kena bg ‘angpow’ kt kazen2 aku sebab aku dh keje.. xbest la camni.. *kedekut kan aku ?

3)    Photoshoot – ni dh macam acara wajib bg aku & fmily.. makin2 sjak dh ada DSLR *kamera besar gedabak.. amboii.. kemain aku posing nongg.. ahaha.. tp2.. sejak ada benda ni.. aku yg kena jd tukang amik gambar.. =/

candid !! ahaa.. -atok & nenek belah mak


4)    Makan2 – biasanya… aku tak makan juadah kat umah.. aku simpan space perut aku utk makan kt umah org ms jln nnti.. ehehe
  
5)    Pegi umah nenek & atok belah bapak – atok aku dh ninggal masa aku darjah pat ( 4 ).. sedih gler time tu sebab atok aku tu yg paling best lam donia nih.. no one can challenge him.. lepas tu, nenek aku ikut jejak atok thun lepas..jd.. secara rasminya, aku xde atok & nenek belah bapak.. huhuk.. walaupun dh xde.. makcik2, pakcik2,sedare2 aku still b’kumpul kt umah nenek pg raya tu..

6)    Pg umah atok2, nenek2 – aku ada banyakkkk atok & nenek.. adik bradik atok belah mak aku ramai.. nenek aku pulak ada adik 2 org je.. tu baru belah mak.. bapak pulak.. fuhh.. #speecless :D

7)    Pg umah sedare mare – sebab dh byk sgt umah, kdg2 tu kami skip je.. esok2 sambung lg.. time tuh.. perut aku.. mak aii.. full tank.. :D

8)    Balik umah tido sampai petang.. ahaha.. kdg2 tu ada lg yg dtg umah, aku layan.. diorang dtg sbb nak salam an atok & nenek aku.. diorang2 tu bukan org len.. family aku jugak ! hehe


9)    Berkumpul bersama family – tahun ni ada kurang sorang.. abang aku.. pg raya mayb ade.. tgh hari dia kena balik Bintulu sebab ptg tu keja.. kecian.. xpala abg.. keja rajin2.. miss u.. n take care..


Ni tahun lepas punya.. aku & abang xde pilihan lain.. WAJIB pakai baju ni.. sebab mak aku ada kuasa veto dlm pemilihan  baju raya *tu pasal muka sengih2.. sbb pak cik yg amik gambar ni cakap.. SILAU LA !-.-‘’

Raya pertama & kedua aku mmg sediakan khas utk FAMILY SAHAJA.. yg ketiga & seterusnya.. aku b’kumpul dgn kawan2 aku yg super best..

Okaylah.. sempena nak raya ni.. aku nak minta maaf banyak2 kt semua kwn2 yg mengenali, dikenali, terkenali, berkenali *hehehe, andai aku ada mengguris perasaan jiwa & raga korang.. minta maap banyak2.. semoga raya ni ada rahmat yg sangat besar dihadiahkan oleh ALLAH SWT selepas sebulan kita menjalankan ibadah puasa.. amin.. selamat hari raya.. maaf zahir & batin.. 

hoii ! kau nak maafkan aku ke tak ?!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan