TAK TIPU !! tambah income di rumah

Jumaat, 27 Mei 2011

never be erased :D

Assalamualaikum… post aku lagi… haish! Manyak soli maa.. I don't noe what to do today.. soe k ? *no paksaan utk membaca J
Tadi kannnn, aku view2 gambar lama aku lam folder pic.. tba2 aku terjumpa folder ‘NEVER BE ERASED’.. da lebih 40 folder lam album.. aku tak ingt tu folder apa.. so, aku buka la.. n jeng..jeng..jeng.. rupa2 nya gambar2 aku ms kerja dulu.. hehee
Ttba aku rindu kt student2 aku dulu.. walaupun sekejap, tapi keja sebagai cikgu benar2 menberi impak dalam hidup aku.. masa dapat tawaran ni dulu, aku konfius.. nak terima ke tak.. aku tak minat langsung keja ni.. tak pnah bercita2 jd seorang cikgu.. p, org cakap benda yg kita xnak tu lah yg kita dapat.. :D
16 MEI hari tu, hari guru.. aku betol2 tak ingat.. hehe.. bangun2 pagi je, aku dpt msg dr kawan aku.. kawan aku sama m’gajar kt sekolah lama dulu.. n sepanjang hari tu.., aku dpat msg dr student2 aku.. terharu gler aku weii.. diorang still ingat an aku.. best3! :D
So, walaupun dah basi.. aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua guru2 di seluruh dunia.. especially, guru2 yg pernah mendidik aku dulu.. TERIMA KASIH CIKGUUUUUU :D
mula2 aku jd cekgu, aku juz tauk cekgu tk m’gajar jk.. masok kelas, bukak buku, blablablabla, plh homework, abis masa hantar.. dats oll.. tapi, bila aku dh jd cekgu, bok ku tauk.. aiyaa.. advanture doee.. guru besar aku pdh, kja guru tk lah paling m’cabar.. sebab m’didik s’org manusia m’jadi manusia berguna..
subjek d aja aku.. PENDIDIKAN AGAMA ISLAM wokkk.. kdg2 sa mk nangis aku ngaja.. bkn sbb dak ny tk gaok.. tp, aku kcian bh.. pemahaman agama dk ny sgt lmh.. aku xsalahkan parent, majoriti student muslim aku, ehh.. bkn majoriti.. semua student MUSLIM aku mix.. cina + muslim.. muslim + iban.. n so on.. bygkan., dh tahun 5 xtauk alif ba ta.. student muslim solah ya x amey.. 10 org jk.. so, aku aja lh 10 org sali gus.. dr thn 1-6.. aku aja bnda yg sma.. terpaksa bh.. xbleh ekot ilak sukatan pelajaran sbb student aku ng jauh alu ketinggalan compare an solah len..
Selain Agama.. aku aja subjek BM.. senang ? perrghh.. aku ngja solah cina.. rural area gk ya.. faham2 la.. aku terpaksa k word n ‘slang’ cina utk swoh dak ny faham.. thn5.. ada nk lom tauk m’baca.. sedih aku.. ngee~ tp, student xda kesedaran alu mk b’jaya.. tauk mainnnnnnnnnnnnnnnnn jk.. tp, aku dlowk pun gya jwk.. hehe.. p aku xmrh.. aku jz advice.. aku tauk one day lak.. dk nya akn fhm n akn brubah..
mayb ALLAH mmg nk aku rs mcm mana rs m’jd s’org pendidik.. at d same time, m’ngaja aku perasaan syg kt org len.. aku xda adik.. aku xtahu cara manage budak2.. n aku xsuka budakkecik.. start jd cikgu, perasaan aku jd len tau.. aku syg kt budak2 walaupun xda talian darah langsung dgn aku..
pd 1 hari, aku t’nampak s’org student aku sdg dihukum b’diri d tgh panas.. mula2 meriah oii aku gelak.. mmg padan muka budak tu kena hukum.. kerja umah xpnah siap.. suka buat bising dlm kelas.. n so on la yg boleh m’buatkan hati cikgu2 panasss.. aku tgk dia menangis.. aku fikir, dia xthn panas.. ahh, biarlaa.. sapa swoh dia nakal kan? Huhu.. dh habis masa, cikgu yg hukum budak tu tnya aku, nk swoh dia terus berdiri @ masuk kelas aku.. kalu d ikutkan aku nk swoh dia berdiri je kt situ.. aman kelas aku.. tiba2.. aku kesian pulak tgok.. jd, aku panggil budak tu masuk kelas..dlm kelas, dia diam je.. p cm besa keja aku x d buat.. hmm.. nk marah ? aku xpandai marah.. nk rotan ? xsampai hati.. baru je djmur.. xkan nk rotan pulak.. last2 aku biarkan je budak tu.. abis masa aku swoh dia angkat buku kawan2 dia, letak atas meja.. bkn aku xlarat.. sngja.. aku ckp kt dia.. ini la kerja org yg malas blajar.. smua cikgu ckp budak tu gagal n dpt no last lam kelas.. ms last day kt skolah.. budak tu dtg jumpa  slm n cium tgn aku.. dia ckp, ‘terima kasih cikgu kamelia kerana mengajar saya.. saya mnta maaf kerana byk menyusahkan cikgu’.. cyes beb, aku nangis time tu.. adoh2.. jth saham aku.. ahaha.. sjak tu, aku xjumpa lg budak tu.. kwan aku ckp, dia still macam tu.. huhu.. xpa.. mayb dia xmungkin m’jd s’org lawyer, doktor, n sbgainya.. tp, mungkin m’jd s’org yg berguna kpd kluarganya, msyarakat n negara dr aspek lain.. aminn…





haha ! cikgu sayangggg korang sumeee.. weeee~ :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan